Je woning laten verbouwen is een uitstekende keuze. Er zal meer woongenot ontstaan en vaak ook meer ruimte. Daarnaast zal je woning meer waard gaan worden. Jammer genoeg ontstaan er soms situaties waarbij er een geschil ontstaat tussen de opdrachtgever en de aannemer. Het is pijnlijk en vervelend. Vaak gaat het ook om een redelijk geldbedrag, dus niet iedereen zal direct toegeven en maar met de hand over het hart gaan. Om langlopende en ook dure rechtszaken te voorkomen is het mogelijk om naar een geschillencommissie te gaan. Voor aannemers is dat de geschillencommissie verbouwingen en nieuwbouw. De aannemer en de geschillencommissie kunnen dan samen met de opdrachtgever kijken hoe het geschil is op te lossen of hoe het probleem opgelost kan worden.

Aannemer en de geschillencommissie voor oplossingen

De geschillencommissie zal zaken tussen opdrachtgevers en aannemersbedrijven behandelen. Een lekkende dakkapel, een scheur i n de muur na de verbouwing of andere klachten kunnen dan snel geregeld worden. Of misschien gaat het wel om een rekening voor meerkosten, die wel of niet zijn gemaakt. De aannemer en de geschillencommissie samen met de opdrachtgever kunnen het geschil snel oplossen om dan verder te gaan. Het grootste voordeel is dat er geen hoge gerechtskosten gemaakt hoeven te worden.

Welke klachten worden er behandeld?

De meest voorkomende zaken welke worden behandeld zijn zaken rondom de verbouwing, het onderhoud van de woning, herstelkosten van de woning, technische fouten na een verbouwing of een gebrekkige oplevering.

Kom je er niet uit met je aannemer?

Als de opdrachtgever en het aannemersbedrijf niet tot een gezamenlijke en goede oplossing voor alle partijen kunnen komen is het aan te raden om naar de geschillencommissie te gaan. een bindend advies kan veel problemen oplossen.